Frisse fruitijsjes

IMG_1584

Hoi allemaal! Met het warme weer van de afgelopen week, weet ik zeker dat je wel wat verkoeling kan gebruiken! Ik had weer eens zin om een recept te maken, en wat past er nou beter bij warm weer dan een heerlijk fris ijsje?!

Ik kwam op het idee voor deze ijsjes toen ik de vrolijke foto van Zilverblauw voorbij zag komen op Instagram. Ik paste het recept iets aan, en ik maakte heerlijke verfrissende waterijsjes.

receptje 2

Voor 4 ijsjes  heb je maar een paar dingen nodig. Citroensap, vlierbessensiroop (dit kan je onder andere bij de Ikea halen) en een glaasje water. Ook kan je voor de garnering nog wat schijfjes citroen, limoen en blaadjes munt toevoegen. Ik heb het sap van ongeveer 3 citroenen gebruikt, 1,5 glas water en een half glaasje vlierbessensiroop. Mix alles door elkaar totdat je de smaak hebt die jij lekker vind. Dit kan dus betekenen dat je wat meer citroensap zou kunnen toevoegen, of wat meer vlierbessensiroop. De siroop zorgt ervoor dat het ijsje niet té zuur wordt, want dat is natuurlijk ook niet lekker.

IMG_1556

Ik heb alles door elkaar gemixt in een maatkan en tussendoor vaak geproefd, de smaak was eigenlijk meteen goed voor mij! Schenk het vervolgens in een ijsvormpje, bakje of mok.

IMG_1557

Snij vervolgens de citroen en limoen in stukjes en haal een paar blaadjes munt van het takje af. Je proeft hier niks van terug, het zit er alleen voor de garnering, maar het ziet er wel heel gezellig uit! Ik heb in elke mok twee stukken citroen en limoen gedaan, en twee blaadjes munt.

IMG_1568

Vervolgens heb ik rietjes in tweeën geknipt, en deze in de mokken gezet. Achteraf had ik beter voor iets meer stevigere stokjes kunnen kiezen, want deze waren niet sterk genoeg om het ijsje te houden. Zet de mokken voor een aantal uur in de vriezer, tot ze helemaal hard zijn geworden. Bij mij duurde dit zo’n drie uur, maar dit kan verschillen per vriezer.

IMG_1574

IMG_1576

Als de ijsjes helemaal hard zijn geworden,  is het tijd om ze uit de vriezer te halen! De ijsjes zijn heerlijk fris en een beetje zuur, maar door de zoete siroop is het precies in balans! Ook zijn ze nog eens hartstikke gezond, er zitten alleen maar natuurlijke ingrediënten in. Het citroensap helpt je lichaam ontgiften, de vlierbessensiroop bevat geen suiker en helpt het het afweersysteem in goede conditie te krijgen. De rest van het ijsje is aangevuld met water, wat natuurlijk nooit kwaad kan.

IMG_1584

Ga jij deze frisse dorstlesser ook maken? Let me know! X

Mini update: Tijdens de zomervakantie zal ik alleen op de woensdag artikelen maken, ik merk dat tijdens de warme dagen mijn site minder bezocht wordt, en wanneer ik veel moet werken komt één artikel in de week wat beter uit 🙂 En natuurlijk is het zonde van het lekkere weer om dan achter de computer te gaan zitten! Na de vakantie zullen er gewoon weer twee artikelen per week online komen! Thanks voor jullie begrip alvast X

 

Een gedachte over “Frisse fruitijsjes

Geef een reactie

