Krullen in 5 minuten!

IMG_1389

Onlangs kwam ik op Youtube een haartutorial tegen waarvan ik zó onder de indruk was! Dat ik daar nog nooit eerder aan gedacht had! I can’t wait to share it with you so take a look!

 Het idee is heel simpel, maak een hoge staart en krul vanuit daar verschillende plukken. Elastiekje eruit halen en klaar!

IMG_1357

 

Ik heb mijn haar hier een dag geleden gewassen, op die manier is het wat stugger en zullen de krullen beter blijven zitten. Borstel je haar goed door zodat er geen klitten in zitten.

IMG_1362

 

Maak vervolgens een hoge staart. Hoe hoger op je hoofd deze komt, hoe eerder je krullen zullen beginnen. Wanneer je ervoor kiest een staart meer lager op je hoofd te maken, zullen de krullen dus ook lager op je hoofd beginnen.  Omdat ik kort haar heb, is het verstandiger om eigenlijk twee staartjes te maken, een lage en een hoge. De onderste plukken worden anders niet gekruld en zal je erna alsnog moeten  krullen.

IMG_1364

IMG_1369

IMG_1374

 

Pak vervolgens steeds een pluk haar en krul deze. Ik heb pukken vanaf en naar m’n gezicht toe gekruld, voor een speels effect. Het handige van deze manier is dat je ook precies kan zien of je een pluk hebt gemist! Bij mijn haar duurt dit minder dan 5 minuten, als je langer haar hebt zal het waarschijnlijk iets langer duren, maar ik denk dat je binnen 10 minuten klaar bent!

IMG_1389

IMG_1398

 

Haal voorzichtig je elastiekje eruit en tadá! Klaar! Ik heb mijn onderste plukken nog wat extra bij gekruld en ook de voorste plukken, omdat ik het mooi vind als die naar buiten krullen. Het is echt supersimpel en ideaal als je haast hebt maar toch wat leuks met je haar wilt!

 

 

Een gedachte over “Krullen in 5 minuten!

Geef een reactie

