Krullen met rietjes?! + Uitslag winactie!

IMG_1231

Hoe gaaf is het om voor één dagje rond te lopen met een enorme bos krullen? Ik zag dat wel zitten en probeerde het voor jullie uit! Het kost wat tijd, maar dan heb je ook wat. Ik laat je graag zien hoe ik het heb gedaan, klik snel verder!

  Op Youtube kwam ik een tijdje terug een paar filmpjes tegen waar meiden hun haar krulden met behulp van rietjes. Ik vond het meteen enorm leuk en hield het in mijn achterhoofd voor dit artikel! Omdat het in een foto artikel lastig te laten zien is hoe je dit doet, raad ik je aan om dit of dit filmpje eens te bekijken! In het eerste filmpje vind ik het resultaat echt supermooi gelukt, ik had echt wat aan haar tips! Het tweede filmpje is van de Nederlandse beautyblog LifeLifeGorgeous, ook een heel handig filmpje om eens te bekijken. Omdat het dus op foto moeilijk uit te leggen is, heb ik hier ook geen stap-voor-stap tutorial van gemaakt, alleen een voor-, tussen-, en eindresultaat! Natuurlijk zal ik wel uitleggen wat ik heb gedaan, misschien helpt het iets 🙂

IMG_1199

IMG_1205

Het enigste wat je nodig hebt zijn rietjes en schuifspeldjes! Ik had een pak rietjes met 100 stuks gekocht, en heb hiervan ongeveer de helft gebruikt. Hou hierbij in je achterhoofd dat ik erg weinig, dun en kort haar heb, dus dit is voor iedereen anders. Ook kocht ik twee pakjes schuifspeldjes, en dit was ruim voldoende. Het laatste wat je nodig hebt is heeeeeel veeeeel geduld.. My god wat kostte mij dit een moeite!

IMG_1216

Before.. Schoon gewassen haar. Spray eventueel wat beach salt spray in je haar voor meer structuur.

Je gaat dus als volgt te werk: Je pakt een rietje en je draait hier een kleine pluk haar omheen, zo strak mogelijk. Probeer zo uit te komen dat je vlak tegen de hoofdhuid aanzit. Wanneer je dit hebt gedaan, pak je een schuifspeldje en dit schuif je om het haar en rietje heen, zodat je haar vast blijft zitten. Vervolgens ‘schuif’ je het haar wat dichter bij elkaar, zodat niet heel het rietje bedekt is met je haar. Wanneer je dit gedaan hebt leg je een knoop in het rietje en voilà! Als het goed is zit het rietje nu strak op je hoofd en kan het niet losschieten.

IMG_1227

Op het filmpje zag het er allemaal zo simpel uit, maar dit bleek niet het geval. De rietjes schoten steeds los en ik kreeg na het tweede ‘knotje’ al een lamme arm, dus dit was geen succes. Gelukkig wilde mama mij helpen en zij heeft de rest van mijn haar gedaan! Ik raad je dus erg aan om dit met een andere persoon te doen, dit gaat twee keer zo snel en in je eentje is het echt bijna niet te doen.

IMG_1231

Een uurtje later… Het ziet er zo grappig uit, haha! Het beste is om hiermee te gaan slapen, zodat je de volgende dag echt goede krullen hebt. Mocht dit niet lukken dan is het het beste om het zo’n twee tot zes uur op je hoofd te laten zitten en dan eruit te halen. Ik had natuurlijk weer eens geen geduld en haalde het er na 1,5 uur al uit..

IMG_1235

Uhm.. Don’t know what to think of this..  Wanneer de rietjes er lang genoeg in hebben gezeten, is het tijd om deze eruit te halen. Haal eerst het speldje eruit en dan de knoop uit het rietje, en trek dan voorzichtig het rietje uit de krul. Het zag er echt heel raar uit, omdat alles heel strak is en in sommige plukken hele rare knikken zaten, maar gelukkig bleef het niet zo. Ga voorzichtig met je vingers door de plukken en trek deze zachtjes uit elkaar, je zal zien dat het er meteen een stuk beter uitziet!

IMG_1245

 

The final result! Ik wist niet dat ik zóveel haar kon hebben! Ik wist ook niet zo goed wat ik er van moest denken in het begin.. Ik vond het opzich wel grappig voor een dagje maar ik ben nu toch wel blij dat ik geen krullen van mijzelf heb, het lijkt me zo onhandig! Ik merkte wel dat ik het te kort had laten zitten, aan het begin van de avond begonnen sommige krullen al iets uit te zakken helaas. Ik vond het wel heel leuk om eens te zien hoe een volle bos krullies bij mij uit zou pakken! Maar ik denk achteraf toch dat ik een permanentje maar achterwege laat 😉

Nog een paar foto’s gemaakt met mijn mobiel!

11263757_880101278728517_1840675185_n

11103999_880103462061632_591345357_n

11418423_880095535395758_1283979678_n

En jij? Ga jij deze hairdo eens proberen?! X

En dan nu de uitslag van de winactie! Deze is gewonnen door Fleur de M., ik zal zo snel mogelijk contact met je opnemen en zorgen dat het pakketje richting jou komt! Heel veel plezier ermee alvast! 

4 gedachtes over “Krullen met rietjes?! + Uitslag winactie!

  1. carmenhoesen zegt:

    Erg tof! Ik had de filmpjes ook al eens gezien, maar het leek me zo lang duren. Ik heb erg lang haar waardoor ik waarschijnlijk behoorlijk lamme armen ga krijgen. Het staat je wel echt heel mooi, maar of ik het zelf ga proberen moet ik nog even over nadenken haha!

Geef een reactie

