Roomtour

IMG_0874

 

Ik heb een nieuwe kamer! Omdat alles helemaal is uitgezocht, opgeruimd en schoongemaakt is durf ik het vandaag eindelijk aan om het aan jullie te laten zien 🙂 … Eerst sliep ik op de eerste verdieping, maar omdat ik niet zo opgeruimd ben (zacht uitgedrukt) vond mama het tijd dat ik naar zolder verhuisde, als ‘straf’. Ik zie het helemaal niet zo, haha! Ik had al een grote kamer, maar heb nu nog meer ruimte en… Een inloopkast!

Nu ik toch verhuist was, was dit meteen een mooie gelegenheid om mijn kamer eens van top tot teen uit te zoeken. Ik kwam de meest rare dingen tegen, van schoolschriften van de middelbare school, tot oude laptops, nagellakjes die zo hard waren als steen.. Uiteindelijk kwamen er drie (!!!) volle vuilniszakken naar beneden en was het tijd om alles in te gaan richten.

IMG_0892

Als je de trap oploopt, kom je eerst in een klein gangetje. Hier heb ik geprobeerd om meteen een leuke sfeer te creëren door kandelaars neer te zetten, en een tafeltje met daarop wat mooi boeken. De bloemetjes staan daar omdat ik geen ander leuk plekje kon vinden, haha.

IMG_0849

Ik slaap nu dus op zolder, ik had verwacht dat het nogal proppen zou zijn met alle meubels door het schuine dak, maar eigenlijk past alles perfect!  Mijn bed neemt wel het meeste ruimte in, maar het staat wel heel knus.

IMG_0853

Achter mijn bed staat een heel grote kist waar momenteel niks in zit, en daarop een groot dienblad. Ik heb geprobeerd het zo rustig mogelijk te houden dus heb alleen een lantaarntje en twee fotolijstjes neergezet.

IMG_0857

Als je dan naar links kijkt, staat daar mijn bureau, naast mijn bed dus. Het bureau komt van de Ikea. Je kon het zelf samenstellen, dus ik heb gekozen voor licht gebogen poten wat een heel leuke touch geeft vind ik! Ook op mijn bureau zelf heb ik zo min mogelijk gezet, zodat ik niet afgeleid kan worden. In mijn vorige kamer had ik uitzicht op de straat, maar dat is nu niet meer zo dus no more distractions! Omdat ik het zo lelijk vind om mijn schoolboeken in zicht te hebben, heb ik deze in de kist onder mijn bureau gelegd.

IMG_0867

Aan de andere kant van mijn bureau staat mijn tv, en kan ik dus lekker vanuit mijn bed leuke series kijken!

IMG_0870

Zo ziet het eruit als je vanuit mijn bed kijkt.. De inloopkast! Maar eerst laat ik mijn hoekje zien waar ik nu mijn make-up doe.

IMG_0855

IMG_0888

Dit was ook best even een puntje, omdat ik dit normaal altijd aan mijn bureau deed en goed daglicht had. Omdat ik aan mijn bureau nu tegen een muur aankijk, was dit geen goede optie. Toen kwam mijn moeder met het idee om mijn oude nachtkastje tegen de muur te zetten, dus dat heb ik gedaan. In de laatjes zit mijn make-up en een aantal spullen dat ik elke dag gebruik en op het kastje zelf staan mijn kwasten en mascara’s e.d.

IMG_0871

Nu door naar het leukste gedeelte van mijn kamer, de inloopkast. Als je naar rechts kijkt heb ik daar al mijn winterkleding op kleur opgehangen. Ik vind het altijd mooi als alles op kleur hangt, dat schept wat meer rust. Ook liggen aan deze kant mijn sjaals, werkkleding en korte broekjes.

IMG_0872

Aan de linkerkant hangt al mijn zomerkleding, ook weer geordend op kleur. Echt heel erg om te zeggen, maar zelfs nu heb ik nog te weinig plek, haha! Op de middelste plank staan twee van mijn favoriete geurtjes, mijn bak met lippenstiften, een fotolijstje, nagellak en mijn sieradendoosje. Ik vond het wel leuk om hier wat vrouwelijke dingen neer te zetten, en ik ben blij met het resultaat! Op de bovenste plank liggen mijn broeken.

IMG_0873

En dan als laatste mijn schoenen en tassenplank! Ook dit past niet eens, mijn zomerschoenen liggen namelijk nog in de rommelkast.

Ik ben heel blij met mijn nieuwe kamer, en ga proberen alles opgeruimd te houden! Ik heb met mezelf afgesproken dat als ik mijn kamer een maand lang opgeruimd hou, dat ik dan wat leuks voor mezelf mag kopen als beloning! Dus ik hoop dat ik het volhoud 🙂

5 gedachtes over “Roomtour

Geef een reactie

