Homemade citroenlimonade

IMG_0681

 

Bij de HEMA hebben ze weer een boel leuke accessoires toegevoegd aan het assortiment! Dat bracht mij op het idee om een heerlijke limonade te maken, perfect voor een warme dag.


 Wat mij op het idee bracht voor dit drankje, waren de leuke ijsblokjesmal en de rietjes. Ik had thuis al een look-a-like mason jar dus dat was de ideale combinatie voor deze DIY!

Wat heb je nodig?

IMG_0628

Voor één groot glas limonade heb ik één kopje suiker en één kopje water gebruikt. De suiker kan je naar eigen smaak toevoegen, achteraf had ik er beter iets minder toe aan kunnen voegen, maar dat is persoonlijk. Ik zou één kopje water op een half kopje suiker doen, je kan het altijd zoeter maken als het nodig is! Ik gebruikte het sap van vier citroenen, je kan er vijf gebruiken als je het wat zuurder wilt. Ter decoratie gebruikte ik komkommer en wat ijsklontjes!

IMG_0637

Zet een klein pannetje op het vuur en vul deze met het kopje water. Voeg daaraan de suiker toe en laat dit langzaam oplossen. Dit duurt ongeveer vijf minuutjes. Als het goed is, is er daarna niks meer van de suiker te zien en hou je een heldere oplossing over.

IMG_0642

IMG_0646

 

Snij in de tussentijd de citroenen door de helft en pers deze uit! Ik kwam uiteindelijk op zo’n 180 mL, met dus vier citroenen.

IMG_0653

IMG_0660

 

Ik had even een groter glas gepakt, omdat ik niet zeker wist of dit zou passen. Schenk het suikerwater in het glas en voeg het uitgeperste citroensap erbij. Even goed doorroeren en zet het dan in de koelkast tot het afgekoeld is!

IMG_0669

IJsklontjes uit de koelkast..

IMG_0665

 

.. En dan schonk ik het sap over in mijn glas. Doe een aantal ijsklontjes erbij, schijfjes komkommer, en eventueel nog wat schijfjes komkommer en een takje munt! Rietje erin en klaar! It’s that easy!!

IMG_0683

 

Ga jij deze limonade ook proberen?

Een gedachte over “Homemade citroenlimonade

  1. natasasv zegt:

    Ziet er lekker uit! Ik mag spijtig genoeg geen suiker consumeren vanwege mijn voedingspatroon, dus ik kan eventueel stevia gebruiken 🙂 Ik ga deze eens uittesten, het is lang geleden dat ik nog limonade heb gedronken 🙂 Liefs! x

Geef een reactie

