Pedicure met Mini Bath Fizz

IMG_0497

Waarom zou je veel geld besteden in een pedicuresalon, als je je voeten ook zelf kan verwennen, gewoon thuis?! Nu je je voeten de hele winter hebt verstopt, is tijd om ze in de watten te leggen.


 Laatst kreeg ik wat leuke goodies opgestuurd door de webwinkel Beyoutyspot, waaronder de Mini Bath Fizz. Dit zijn mini bruisballetjes die je kan gebruiken in bad of in een klein voetenbadje, wat ik heb gedaan. Ik kreeg de geur English Tea Rose toegestuurd, heerlijk geurende, lichtroze balletjes! Het natriumcarbonaat in deze balletjes, zal er voor zorgen dat je voetenbad zal gaan bruisen en de geuren vrij komen.

IMG_0463

IMG_0468

De bruisballetjes zijn supercute verpakt! Op de achterkant zit een sticker met hoe je de Mini Bath Fizz kan gebruiken, en tevens zijn ook de ingrediënten er te vinden. Handig! Als je de bruisballen in bad wilt gebruiken, kan je ze allemaal toevoegen, maar voor een voetenbad zal je er aan één genoeg hebben.

Wat heb je nog meer nodig voor een DIY manicure?

IMG_0497

Een bakje of teiltje om water in te doen (staat niet op de foto). Nagellak remover incl. een watje, om oude nagellak te verwijderen. Om mijn teennagels bij te knippen, maakte ik gebruik van een nagelschaartje. Een nagelknipper kan natuurlijk ook, maar ik vind dit persoonlijk wat fijner werken. Een puimsteen, eeltschaaf of scrub, om overtollig eelt te verwijderen, maar pas op! Eelt is een beschermlaagje voor je voeten, wanneer je teveel verwijdert, zal je een tijdje last hebben van je voeten en kan het de aangroei juist versterken. Verder maakte ik gebruik van teenspreiders, een roze nagellak en een lekkere crème.

IMG_0470                                                                                                                                                                                                   Ik vulde mijn badje met lekker warm water. Leg ook een handdoek eronder, voordat straks de vloer nat is!

IMG_0472

Daar gaat ieee!

IMG_0477

IMG_0478

De bruisbal bruist ongeveer 1 à 2 minuten, en geeft geen kleur af. Wel merk je meteen de heerlijke geur die vrijkomt, lekker zoet! Ik liet mijn voeten zo’n vijf minuten zitten voordat ik ze uit het water haalde, op die manier weet ik zeker dat ze lekker zacht zijn door het water en makkelijker te behandelen zijn straks.

IMG_0481

Even afdrogen..

IMG_0484

En dan verwijder ik voorzichtig wat eelt. Mijn voorkeur gaat uit naar een scrub, zodat je ook de bovenkant van je voeten zacht kan maken, maar die had ik op dit moment niet in huis. Wel is het zo, dat een scrub minder effectief is dan een puimsteen of eeltrasp, maar ze worden wel wat zachter door de olie die in de scrub zit. Je kan ook zelf een scrub maken! Mix wat olijfolie en grove suiker door elkaar, en je bent ready to go. 

IMG_0486

Vervolgens lakte ik mijn nagels. Ik had zin in een vrolijke kleur, dus ik pakte de Rimmel London 60 Seconds in de kleur 260 Funtime Fuchsia. Wat ik zo fijn vind aan deze lakjes, is dat ze meestal dekken in één laagje, en binnen een paar minuten droog zijn!

IMG_0491

Vervolgens gebruikte ik nog een lekkere bodycrème om mijn voeten extra zacht te maken.

IMG_0493

En dat is, hoe je je voeten zomerklaar maakt!  Je kan trouwens nog twee dagen gebruik maken van de kortingscode: beautifulyou op Beyoutyspot! Grijp nog snel je kans 🙂

Maak jij wel eens gebruik van een manicure @ home?

2 gedachtes over “Pedicure met Mini Bath Fizz

Geef een reactie

