Essence The Gel Nailpolish

IMG_0301

Wat klinkt er nou fijner, dan gelnagellak die superlang blijft zitten, enorm glanst en waar je géén UV-lamp voor nodig hebt? Essence bracht een nieuwe collectie nagellakjes uit, namelijk Essence The Gel nailpolish!

IMG_0297 Alle nagellak van het budgetmerk Essence, heeft plaatsgemaakt voor de nieuwst gellak-serie. Het voordeel van deze lakjes is dus, dat je er geen UV-lamp nodig voor zou moeten hebben, iets wat bij normale gellak natuurlijk wel het geval is. Zo is het super eenvoudig om thuis je nagels mooi te lakken, zonder lastig gedoe met het te laten drogen! Ik wilde graag nog een lilakleur, dus ik besloot die mee te nemen! Op het laatst viel mijn oog nog op een mooie kersenrode kleur, en besloot die ook in mijn mandje te gooien..

IMG_0304

*Note: Ik kwam er de dag dat ik dit artikel schreef, pas achter dat er ook nog een speciale base-, en topcoat is. Deze had ik niet gekocht en dus zal het effect in combinatie met de base-, en topcoat nog beter zijn.

De kleuren die ik meenam zijn 010 Red Love, en 21 A whisper of spring. De lila vind ik superleuk staan met alle pastelkleurtjes in kleding die je nu voorbij ziet komen, en de kersenrode staat echt heel classy, daar kan je nooit de mist mee ingaan!

IMG_0309

IMG_0305

IMG_0312

IMG_0311

 

010 Red Love is echt een heel bijzondere kleur, niet echt rood, niet echt paars, niet echt roze. Dus ik hou het maar op kersenrood! Ik was enorm verbaasd over de glans die hier vanaf kwam, vooral in de zon! Ik kan daar echt uren naar kijken, ik vind dat zo mooi als het glanst en glinstert 🙂 In deze kleur zitten geen shimmers o.i.d., gewoon een mooie crèmekleur en dekt in 2 laagjes.

IMG_0308

IMG_0306

IMG_0313

IMG_0315

21 A shimmer of spring, dekte iets minder goed, ik had ongeveer 3 laagjes nodig voordat de gellak goed op mijn nagels pakte. Er zit een heel licht glinstertje in, maar het is zeker niet te overduidelijk aanwezig!

Wat ik echt een suuupergroot pluspunt vind, is dat de lakjes een hele mooie glans hebben. Bij normale nagellakjes wordt dit wel wat doffer na een aantal dagen, maar dat is hier zeker niet het geval. Zeker als je meerekent dat ik niet eens de topcoat had gebruikt (zie note aan begin van dit artikel), ben ik er erg over te spreken. Nu kijken naar de kwaliteit! Voor school mag ik bij mijn praktijkles geen nagellak op, dus meestal kan ik het maar een aantal dagen dragen en moet het daarna er helaas weer af.. De volgende foto’s zijn gemaakt met mijn telefoon.

11117712_844204848984827_58310005_n

Dag 1.. Zie je die glans?! 1 in woord: PRACHTIG!                                                                                                       11137036_842408472497798_705474666_n

Dag 2, alles zit er nog even mooi op als de dag ervoor!

11164114_844775392261106_59870093_n

 

Helaas op dag drie begon de nagellak ineens te chippen. Ik weet niet wat dat is met mij en nagellak, maar op de één of andere manier ‘breekt’ mijn nagellak altijd af ofzo na een paar dagen.. Soms al dezelfde dag. Of ik kan de nagellak er zelfs in één keer aftrekken, zo raar! Het ligt niet aan het merk, topcoat, basecoat of wat dan ook.. Iemand hier tips voor?

Zoals ik al zei heb ik soms praktijkles, zo ook dag 4, en dus moest mijn nagellak eraf. Al met al ben ik redelijk te spreken over deze nagellak. Zeker als je de base-, en topcoat er bij koopt, moet deze gellak zeker een aantal dagen blijven zitten! Give it a try 🙂

Essence The Gel Nail  Polish is te koop voor €1,69.

 

12 gedachtes over “Essence The Gel Nailpolish

  1. Christel zegt:

    Hi Fleur,

    het kan zijn dat je nagels wat vetter zijn. Dit kan verschillende oorzaken hebben, denk aan voeding, veel met je handen in het water of werken met chemische producten (schoonmaakmiddelen). Het kan helpen om eerst je nagels te ontvetten voor je ze lakt. Bij de goedkoopstenagelproducten.nl kun je al voor weinig geld een goede nagel reiniger kopen. Wanneer de nagel piept als je er met een watje en nagel reiniger over gaat dan is hij goed ontvet. Ook de nagel sealen kan helpen. Ik hoop dat je wat met deze informatie kan.

  2. Susan van Poppel zegt:

    Hoi Fleur,
    Vind dit ook een geweldige lak, bleef bij mij ook meer dan een week mooi zitten. Inderdaad wel met basis en top cote.
    Tip nog voor beter resultaat is een witte laag en dan je kleur, dekt dan wel super.
    Groetjes Susan (uit Tilburg)

  3. natasasv zegt:

    Super dat ik deze review tegenkom, aangezien mijn mama enkele flesjes ging halen op de actie in de Kruidvat 🙂 Ik heb hetzelfde probleem met nagellak die begint te breken en bij mij ligt het aan het feit dat ik veel met water werk en mijn nagels soms schilferen. Ik doe altijd een topcoat over mijn kleurtje en dat helpt misschien om het een dagje langer vol te houden, Heel fijne en nuttige review! 🙂 Liefs! x

      • natasasv zegt:

        Wel, geen idee haha! 😀 Dat is een kleine verrassing van mijn mama 🙂 Ik zal het begin volgende maand weten wanneer ze mijn pakketje opstuurt 🙂 Wel, dat zou goed kunnen dan omdat je daar ook veel met water/vochtige omgeving werkt 🙂 Liefs! x

Geef een reactie

