Kissable Lips

IMG_0351

Nu het weer lekker warm weer wordt, lijkt het wel of mijn lippen ineens niet meer weten wat ze moeten doen. Ze zitten onder de velletjes, zijn droog en gebarsten en ik blijf er maar aan pulken. Het werd tijd om er iets aan te doen, en dus zorgde ik ervoor dat mijn lippen velletjesvrij werden en klaargestoomd werden voor de zomer!

IMG_0326

 

Dit is hoe mijn lippen eruit zien zonder iets erop, zoals je ziet heb ik vooral aan de binnenkant van mijn bovenlip (sounds logic..) en op mijn gehele onderlip last van droge velletjes. Helaas heb ik de slechte eigenschap dat ik eraan ga trekken, het velletje eraf gaat en vervolgens mijn lip openbarst, waardoor ik vervolgens nog meer velletjes of zelfs littekens krijg. Dit wilt natuurlijk niemand, dus ik laat je zien hoe je ze op een makkelijke manier kan verwijderen.

IMG_0320 - kopie

Wat echt een heel fijn middeltje is om je lippen zacht te maken, is een scrub gemaakt van honing en suiker. Dit is denk ik wel een middeltje dat iedereen kent, en tevens iedereen kan maken, want het zijn echt huis-tuin-en keukenmiddeltjes! De honing zorgt ervoor dat je lippen gevoed worden en de suiker zorgt natuurlijk voor het exfoliërende deel! Ik heb ongeveer een theelepel van beide prodcuten gebruikt, en dat was meer dan genoeg. Mocht je nou veel te veel hebben gemaakt, het is ook een superlekkere scrub voor je handen! Je kan er dan nog wat olijfolie aan toe voegen, zodat je een heerlijk zacht babyhuidje krijgt 🙂

IMG_0328

 

IMG_0330

Vervolgens masseer je dit zo’n 1 à 1,5 min in op je lippen, of je wrijft je lippen gedurende dezelfde tijd over elkaar heen. Het plakt wel een beetje door de honing, dus pas op met (dure) kleding dat je niet morst! Mocht je nog wat scrub overhebben, dan kan je dit gewoon in een klein potje bewaren in de koelkast. Hoogstens een dag of twee, want heb blijft een natuurlijk product en zal sneller bederven dan cosmetische prodcuten.

IMG_0337

En vervolgens.. Lekker aflikken! Het kan natuurlijk niet anders dan dat dit mengseltje superzoet is, en wat is er nou lekkerder dan een zoetigheidje tussendoor? Het is immers zonde om het weg te gooien..

Mocht je nou het gevoel hebben dat het prima is zo, dan is dat helemaal oké! Ik vind het leuk om mijn lippen éxtra te verwennen en besloot ze nog eens extra te exfoliëren, met: een tandenborstel!

IMG_0339

Ga zachtjes met je tandenborstel over je lippen heen, in een schurende beweging. Waarschijnlijk zal je wel merken dat het redelijk gevoelig is, omdat de haren van een tandenborstel best hard zijn, pas daarom op en stop als het pijn gaat doen! Ook zal je merken dat je lippen wat roder worden, omdat er meer bloed naar je lippen stroomt en dus beter doorbloed raken. Ik heb dit zo’n 30 seconden gedaan, daarna begon het te tintelen en besloot ik te stoppen.

IMG_0342

Tada! Op deze foto zie je goed dat mijn lippen duidelijk roder zijn dan voorheen.

IMG_0343

IMG_0346

Breng hierna nog een lippenbalsem aan en laat dit goed intrekken, zodat je lippen op en top gehydrateerd en verwend raken!

Kissable Lips-001

Breng dan je favoriete lipstick aan, en je kissable lips zijn klaar om te zoenen! Of je vriendje daar ook zo blij mee is, dat is een tweede..

Maak jij wel eens gebruik van een lipscrub?

4 gedachtes over “Kissable Lips

Geef een reactie

