Wavy Curls bij een lange bob

IMG_0041

Vandaag laat ik jullie zien hoe je zachte krullen bij een lange boblijn kan maken, geïnspireerd op Lauren Conrad.

Een paar weken terug heb ik mijn haar in een lange bob geknipt, er is zo’n tien centimeter vanaf gegaan!  Ik had al een tijdje de neiging om mijn haar weer eens te krullen, maar op de één of andere manier kwam het er nooit zo van. Tot ik laatst getipt werd over het haar van Lauren Conrad.

e0244834fa06bd94bbbb5ef74ce5f3a0

Lauren staat natuurlijk alles geweldig, ik snap niet hoe ze het voor elkaar krijgt! Maar het idee om mijn haar ook zo te ‘krullen’ sprak mij meteen aan. Hoewel het bij mij eigenlijk pas de tweede dag zat zoals ik dat wilde, wil ik jullie toch graag laten zien hoe ik dit heb gecreëerd.

IMG_9983

IMG_9985

IMG_9998

Start met schoon, gewassen haar. Zoals ik in dit artikel al eerder vertelde, heb ik mijn haar ook nu niet met conditioner gewassen, omdat dit mijn haar verzwaard. Hierna heb ik het op zijn kop geföhnd zodat het wat beter in model valt en tevens meer volume heeft. Vervolgens heb ik mousse aangebracht en het nog een keer extra geföhnd. Toen heb ik mijn haar verdeeld zodat ik beter bij de onderste plukken kan komen en dat ik zeker weet dat alles is gekruld.

IMG_0009

IMG_0017

IMG_0013

En dan is het tijd om mijn haar te krullen! Het verschil met Lauren d’r tutorial is dat zij een grotere, bredere krultang gebruikt. Op die manier krijg je grovere krullen, waardoor het meteen een beetje meer wavy wordt. Helaas heb ik die niet, dus de krullen worden wat strakker bij mij. Een tip voor deze haarstijl is om de punten stijl te laten, dan krijg je meteen een beetje die beach-achtige look waar we naar opzoek zijn, zoals je kan zien in de laatste foto.

IMG_0031

IMG_0035

IMG_0038

Na het krullen laat ik mijn haar een tijdje afkoelen zodat de krullen langer zullen blijven zitten. Hierna borstel ik het uit en spuit ik er beach-salt-spray in, waardoor het wat meer textuur krijgt! En dit is dan het eindresultaat! Zoals ik zei is het nu nog niet zoals ik wilde, ik was er daarom ook niet zo tevreden mee..

IMG_0043

Dit was de dag zelf..

Naamloos

En dit de dag erna! Dit is eigenlijk zoals ik het bedoeld had, hele subtiele waves! Gelukkig blijven krullen altijd heel lang in mijn haar zitten en kon ik er vandaag nog een dagje extra van genieten! Ik heb die dag nog wat extra salt-spray toegevoegd en ik was ready to to!

9 gedachtes over “Wavy Curls bij een lange bob

Geef een reactie

