Nail art – Spring is in the air

IMG_9699

De lente is weer begonnen! Nou ja, bijna dan. Voor mijn gevoel in ieder geval wel! De zon begint weer lekker te schijnen, vogels beginnen te fluiten en ineens is het niet meer zo erg om een keer de fiets te pakken naar school. Het leek me leuk om voor jullie een simpele nail-art te maken, om het nieuwe voorjaar in te luiden!

Ik was aan het kijken op Pinterst voor inspiratie en kwam vooral bloemen tegen, daardoor kwam ik op het idee om een oud nail-art design uit te kast te trekken! Een paar jaar terug was ik verzot op nail-art, elke week een ander patroontje, zestig potjes nagellak en uuuuuren youtube filmpjes kijken. Toen ik bij de bakker ging werken mocht ik geen nagellak meer op en toen is het langzaam verwaterd. Ook nu, met mijn opleiding mag ik geen nagellak op, maar als het uitkomt en ik weinig les heb, kleur ik mijn nagels graag nog een kleurtje. Het ziet er allemaal net wat meer verzorgd uit met een laagje nagellak!

IMG_9687

Voor deze mini tutorial heb ik de volgende lakjes gebruikt, van links naar rechts: Rimmel London Ring a Ring O’Roses, Essence Colour & Go That’s what I mint! en Rimmel London Funtime Fuchsia. En natuurlijk een base- en topcoat. Om groene blaadjes te maken, heb ik gebruik gemaakt van groene acrylverf, omdat ik geen groene nagellak meer in huis had. Dit is een prima vervanger voor nagellak en kan je gewoon bij winkels zoals de Action vinden! Ook heb je twee satéprikkers nodig en een stukje papier.

IMG_9689

 

Als eerst lak je je nagels in een kleur die jij mooi vind, die afsteekt met de andere nagellakjes die gaat gebruiken. Ik heb hier voor een mooie mint kleur gekozen van Essence omdat dit heel vrolijk staat bij roze, lekker fris en lente-achtig!

IMG_9690

Nu breng ik op een klein stukje papier een dotje lichtroze nagellak aan, en dan is het tijd om de satéprikkers erbij te pakken. Met de stompe kant, dus niet aan de kant waar de scherpe punt zit, dip ik in de nagellak en zet hiermee een aantal stipjes op de nagel van mijn ringvinger. Je kan er voor kiezen om het op elke nagel te doen, maar dit keer voelde ik meer voor deze versie. Let erop dat er nog blaadjes om de stipjes komen, dus maak ze niet te groot en maak er niet te veel.

IMG_9695

Vervolgens doe je het zelfde met de donkerroze nagellak. Doe een beetje op het papier, maar ga nu met de scherpe kant in de nagellak. Nu kan je een soort kringels, stipjes of wat je ook wilt door de lichtroze stipjes gaan maken. Zorg ervoor dat allebei de kleuren naar voren komen, en niet bedolven worden onder de donkerroze kleur.

IMG_9699

Vervolgens maak je met de groene leuk twee streepjes, dit stellen de blaadjes van de roos voor. Doe dit steeds aan verschillende kanten, zo krijg je een speels effect. Een laagje topcoat erover en je bent klaar voor de lente!

Veel succes met freubelen en laat me weten of het jou ook is gelukt! Liefs X

10 gedachtes over “Nail art – Spring is in the air

  1. Eva zegt:

    Super leuk! Ik wil ook een keer roosjes op m’n nagels maken, maar ik denk altijd dat het gaat mislukken.. Jouw roosjes zijn echt goed gelukt! 🙂

Geef een reactie

