FOTD – Rosegold

IMG_9568

Catrice kwam laatst weer uit met een nieuw palette in de ‘Absolute’ lijn, dit keer een roségouden versie. Alles wat rosé(goud) gekleurd is trekt meteen mijn aandacht dus ik was reuze benieuwd naar dit palette! Kijk je mee naar mijn look?

IMG_9538

IMG_9542

Zoals alle Absolute pallets is dit palette ook weer opgebouwd uit een aantal donkere en een aantal lichte kleuren. Ik was heel tevreden over het Absolute Nude  palette en was benieuwd of ik over deze net zo enthousiast zou zijn. De kleuren spraken me meteen aan, hoewel ik wel hardere, felle kleuren had verwacht. Fijn dat er ook een donkere kleur in zit, dan heeft de look meteen wat meer karakter. Er zit een klein kwastje bij, wat handig is voor onderweg, maar ik gebruik liever mijn eigen kwasten.

IMG_9543

IMG_9546

Jammer dat de kleuren geen aparte namen hebben, wat we normaal gesproken wel gewend zijn van Catrice. In alle kleuren zit een fijn glittertje, behalve in de vijfde kleur, deze is compleet mat. Tijd voor de swatches!

IMG_9547

IMG_9569

IMG_9568

Op mijn arm geswatcht, lijkt er niks mis te zijn met de pigmentatie, vooral de vierde kleur lijkt er echt uit te springen! Maar helaas is het aangebracht op mijn ogen een heel ander verhaal, de kleuren verschillen amper van elkaar en daardoor zie je slecht de kleurverschillen. Ook de donkerste kleur in mijn arcadeboog is totaal weggevallen. En het idee van het roségouden palette, is ook helemaal verdwenen helaas. Ik zou dit eerder omschrijven als een roze/paarse look. Helaas schoot het ook niet op om de kleuren extra stevig aan te brengen doordat de oogschaduws extreeeeem poederig zijn. Vooral de vierde kleur, die me juist zo mooi leuk, daar is bijna niet aan te beginnen.. Zie de foto hieronder 😦 De fall-out zit zelfs tot in het doosje. Echt een domper, Catrice!

IMG_9554

Totale look van de dag:

IMG_9555

L’oréal Youth Code Luminizer BB crème, Rimmel London Natural Bronzer, Catrice Eyebrow Set, Catrice Blush Pearls, Catrice Eyeliner, Essence Longlasting Lipstick.

Ik heb dit palette voor €4,99 gekocht bij het Kruidvat. Het palette zit in het vaste assortiment!

4 gedachtes over “FOTD – Rosegold

  1. goodtodreamm zegt:

    Hele mooie kleuren, maar ze lijken me toch iets te licht voor een lichte huid.
    In iedergeval, dat lijkt zo. Ik heb zelf altijd wel een beetje problemen met lichte kleuren gehad ( Oogmakeup. liefs.

Geef een reactie

