Lancôme La vie est belle

IMG_9337 bewerkt

La vie est belle, het leven is  mooi. Dat is de naam van mijn nieuwe favoriete geur, een van de meest populaire parfums op dit moment. Het is moeilijk om een parfum te beschrijven in een stuk tekst, maar omdat ik deze geur zo enorm lekker vind, toch een klein artikeltje!

Het is ondertussen alweer drie jaar geleden dat deze parfum is uitgekomen, met een nieuwe lancering vorig jaar, maar de laatste paar maanden is deze geur echt een ‘rage’ geworden onder de jonge vrouwen. Nadat ik een paar keer kwijlend in de parfumerie had staan kwijlen, kreeg ik ‘m voor kerst, superlief! Ik was meteen verkocht 🙂 Wanneer iemand hem op heeft, herken ik ‘m meteen en toen ik hem voor het eerst had deed hij me ook aan bepaalde mensen denken.

IMG_9339

IMG_9331

De makers van het parfum willen de vrouwen in het zonnetje zetten. Geniet van elke dag die je beleeft, wees een voorbeeld voor anderen, en hou van het leven, carpe diem! 

La vie est belle is ten eerste al prachtig verpakt. Ik vond de verpakking zo mooi, dat ik deze op mijn kamer heb bewaard. Al die glittertjes die weerkaatsen in de zon, maken het net alsof je tegen een flikkerende sterrenhemel  aankijkt. Het voelt nu al heel luxe aan terwijl ik het parfum nog niet eens uit de verpakking heb gehaald.. En ook na het unboxen blijft het luxe gevoel bij mij. De verpakking is van zwaar glas gemaakt, en ziet er enorm vrouwelijk uit door de zachte vormen en het lieve strikje om het tuitje. Om de gedachte achter het parfum nog eens extra te benadrukken, is de bedoeling dat het flesje gezien wordt als een glimlach. Vandaar waarschijnlijk dat deze half gevuld is, in de vorm van een halve cirkel. Sounds logic, right?!

IMG_9326

Dan nu over naar de geur! Deze is duidelijk aanwezig, met als topnoot Magnolia en Almond. Topnoten zijn de geuren die vooral bedoeld zijn de aandacht te trekken, en deze zullen na ongeveer 10 minuten ook vervliegen. De hartnoten, de belangrijkste geuren in een parfum zijn bij La vie est belle; Iris, Jasmijn, Oranjebloesem en Patchouli. Deze geuren zullen opkomen nadat de topnoten verdwenen zijn en de geuren het sterkst. De geuren die je als laatste zult ruiken zijn; Gesponnen suiker, Vanille, Praliné en Tonkaboon. Deze basissnoten zullen het langst te ruiken zijn, en komen op na twee à drie uur na het opspuiten.

La vie est belle is een redelijk zware, maar toch bloemige geur die heel lang zal blijven hangen. Ik kan deze geur iedereen aanraden! La vie est belle 50 ml. is te koop vanaf €47,95.

IMG_9321

 

 

Een gedachte over “Lancôme La vie est belle

Geef een reactie

