Haar-tutorial: Krullen maken!

Hoi! Vandaag heb ik voor jullie een haartutorial! Ik laat je zien hoe je zachte, golvende krullen kan maken die lang blijven zitten, kijk snel verder!

1509771_639680589437255_1669894859_n

Vanochtend heb ik mijn haar gewassen met shampoo, maar heb hierna geen conditioner gebruikt. Dit zorgt er namelijk voor dat je haar wat zwaarder wordt en de krullen sneller uit zullen zakken, en dat willen we natuurlijk niet hebben! Na het wassen heb ik het in een handdoek gerold en voor 10 minuutjes hierin laten drogen, waarna ik er meteen een Heat protection spray  van de Kruidvat ingedaan, en geföhnd. De protectionspray zorgt ervoor dat mijn haar niet beschadigd wanneer ik aan de slag ga met mijn krultang.

IMG_8583-001 IMG_8584-001 10410567_673782232693757_7418349474994738279_n

Na het föhnen heb ik Schwarzkopf Curl Mousse aangebracht, en dit heel goed doorgekamd, zodat het product goed verdeeld is over heel mijn haar. Deze mousse zorgt voor ‘veerachtige krullen, die 60% langer houden en 48 uur lang extra sterke versteviging geven, aldus de tekst op de achterkant. Ik merk dat het gebruiken van zo’n soort mousse wel echt effect heeft, wanneer ik het niet gebruik zijn mijn krullen veel minder stevig en binnen een paar uur al uitgezakt!

IMG_8589

IMG_8595

IMG_8598

 

Na het aanbrengen van de mousse, kunnen we eindelijk beginnen! Ik heb mijn haar in twee delen verdeeld en de bovenkant vastgezet met een grote speld. Ik vind het fijner om aan de onderkant te beginnen, als je dit niet doet wordt het heel moeilijk om bij de onderste plukken te komen en heb je kans dat je delen vergeet. Voor het krullen gebruik ik mijn Babyliss-tang F47a, dit is een tang met een heel smalle inch, wat er voor zorgt dat de krullen dus ook klein en smal zullen zijn. Dit vind ik in het verband met mijn redelijk korte haar een mooier effect geven. Als ik een dikke krultang zou gebruiken zouden de krullen pas onderaan mijn haar zich goed vormen, terwijl ik juist een volle bos veel mooier vind. Om later van die mooie golvende krullen te krijgen, gebruik ik niet mijn krultang op de standaard manier, ik pak een pluk en draai deze als het ware om de krultang heen, en klem deze dus niet ertussen. Ik hou de pluk haar aan het uiteinde vast , en hou deze 10 seconden om de krultang heen. Daarna laat ik hem los!

 IMG_8602IMG_8607

Ik krul mijn haar in drie delen, de ‘toplaag’ doe ik al laatst. Na elke laag spray ik een laagje haarlak over de krullen heen, dit zorgt ervoor dat de krullen goed in model blijven. Hiervoor gebruik ik de Wellaflex Longlasting Flexible Hold haarspray. Ps: Heel moeilik trouwens om foto’s van je zijkant te maken met een camera!!

IMG_8609

IMG_8613

10403119_673793849359262_5985318964732089021_n

Als ik heel mijn haar heb gekruld, laat ik het voor een half uurtje afkoelen. Als ik meteen de krullen los zou gaan borstelen, zouden ze sneller uitzakken omdat ze niet de kans hebben gehad om in model te blijven. Als het halfuur om is, borstel ik met deze schattige kam de krullen zachtjes uit. Dit wil je niet te hard doen omdat anders je haar een pluizebol wordt! Als laatste spray ik nog een klein beetje haarlak over mijn kapsel heen, als het voor jou haartype nodig is kan je er voor kiezen om ook een klein druppeltje serum toe te voegen. Dit doe ik meestal alleen in de winter omdat dan mijn haar vaak statisch is door de kou.

En dan ben je klaar! Op deze manier blijven mijn krullen ongeveer 3 dagen zitten, de laatste dag is het een lichte slag geworden, maar ook dat ziet er leuk uit! Ik hoop dat jullie er wat aan hebben gehad en bedankt voor het lezen!

 

6 gedachtes over “Haar-tutorial: Krullen maken!

  1. Rosanne zegt:

    Waaaaauw heel erg mooi! Ik heb nog vrij kort haar, dus dat gaat bij mij niet lukken hihi. Je hebt een hele leuke blog ik ga je volgen via bloglovin. liefs x

    • fleeurk zegt:

      Dankjewel, superlief! Ah nog even laten doorgroeien dan! Ik heb ook een tijdje een bob gehad en dan stond het ook niet zo leuk idd en wilde het ook niet goed lukken:(

  2. Jessica zegt:

    Wat een handige uitleg en wat een mooie bos krullen! Vooral de tip over de conditioner vond ik erg handig. Ik heb zelf erg dik haar en gebruik altijd conditioner om het te kunnen borstelen. Ik ga het dan ook zeker eens op deze manier proberen 🙂

Geef een reactie

