Alles over parfum

Parfum is iets wat wel in iedere vrouw haar kast staat. Ik zelf ben er dòl op, en draag het dan ook elke dag! In dit artikel laat ik je de verschillen zien tussen parfum, want niet elke soort is het zelfde! Dus lees snel verder 😉

– Dit artikel komt van mijn vorige blog –

 Ik bewaar stiekem zelfs de lege flesjes, omdat ze zo leuk staan op mijn kamer. Schamen. Wat niet iedereen weet is dat er verschil zit in het soort parfum dat je draagt. Ik zal beginnen met het soort parfum met de laagste concentratie erin. Dit is Eau De Cologne, hierin zit ongeveer 4% van het concentraat. In dit soort, zit het hoogste percentage alcohol. Alcohol verdampt snel, dus als er een hoog percentage alcohol in je parfum zit, zal deze geur snel verdwijnen. Vaak kost dit soort parfum ook niet duur, omdat de geuren niet lang houdbaar zijn. Na Eau De Cologne komt Eau De Toilette. In Eau De Toilette zit 10 à 14 % parfumconcentratie. Dit soort parfum wordt ook veel gekocht omdat het niet te duur is, en de geur langer blijft hangen en langer houdbaar is. Dan komen we nu bij Eau De Parfum, met 10 tot 15 % parfumconcentratie. Van dit soort parfum is 3 spray’tjes vaak meer dan genoeg. Dit komt omdat de geur erg sterk is, en je wilt natuurlijk niet als een of andere parfumerie-winkel door de stad lopen 🙂 . Dan nu de aller-allerlaatste: real parfum. Echte parfum betekent trouwens niet dat dit één en al parfum is, er zit tot 30% parfumconcentraat in, en vaak zitten er ook nog veel natuurlijke bestandsdelen in. Dit maakt dat je vaak niet meer dan 2 drupjes, spuitjes, hoe je het ook wilt noemen, nodig zult hebben. Dit is de duurste vorm van parfum. Je kan hierbij denken aan merken als Chanel, Jill Sanders enzovoorts. Natuurlijk hebben deze merken ook goedkopere versies, maar als je voor échte parfum wilt gaan, zul je er wel wat voor over moeten hebben.

  

 

Op de foto’s hierboven zie je verschillende soorten parfum, uit verschillende prijsklassen. Het eerste flesje heet Lola Color en het is van Forbidden Love. Geloof het of niet, deze parfum komt van de Action, en je ruikt ‘m de hele middag. (Oké, dit is nogal tegenstrijdig me wat ik net vertelde, maar dit is een Eau De Parfum – zeggen ze – , maar kostte rond de 2,50 euro). Maargoed, voor échte Eau De Parfum uit de Parfumerie, leg je al gauw zo’n 50 euro neer. Daarnaast staat Heat by Beyoncé. Deze koste rond de 15 euro, en vindt ik zelf een echt ‘winter’geurtje. Je heb hier twee versies van, een grote en een kleine. Een nadeel van de kleine versie, vind ik, is dat die binnen een maand op is. Maargoed, nieuwe reden om een nieuw luchtje te kopen, toch 😀 ? Dan komen we nu bij Miss Dior Chèrie van Christian Dior. Voor deze parfum zal je wel aardig wat geld moeten neerleggen, but it’s worth the money! Ik zou aanraden om je parfum op een donkere, koele plek te leggen. Op deze manier zal deze het langst goed blijven! Bedankt voor het lezen!

Geef een reactie

